Povodňový plán města Krupka



Statut povodňového orgánu

Článek 1

Úvodní ustanovení

Rada města Krupka je v době povodní povodňovým orgánem města podle zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a v systému povodňové ochrany je podřízena povodňové komisi ORP Teplice.

 

Článek 2

Složení povodňového orgánu

Povodňový orgán působí ve složení

  • předseda: starosta města Krupka
  • místopředseda: místostarosta města Krupka
  • členové: ostatní členové rady města Krupka

 

Článek 3

Činnost povodňového orgánu

Povodňový orgán řídí, koordinuje, kontroluje a přijímá opatření k ochraně před povodněmi, pokud povodeň zasáhne území města Krupka.

Za tím účelem:

  • Zajišťuje vypracování povodňového plánu města Krupka, který je základním dokumentem pro její činnost
  • Účastní se hlásné a hlídkové povodňové služby, informuje o nebezpečí a průběhu povodně povodňový orgán ORP a právnické a fyzické osoby na území města Krupka, správce vodních toků, KOPIS HZS Ústeckého kraje a obce níže po toku
  • Na svém území vyhlašuje a odvolává stupně povodňové aktivity
  • Oznamuje povodňové komisi ORP Teplice den a hodinu zahájení a ukončení činnosti a dále oznamuje rozsah požadované spolupráce
  • Doporučuje mimořádné manipulace na území města nad rámec schváleného manipulačního řádu
  • Vyžaduje pomoc orgánů, právnických a fyzických osob
  • Koordinuje provádění záchranných a zabezpečovacích prací na území města
  • Při vyhlášení stavu nebezpečí nebo nouzového stavu na vymezeném území nebo stavu ohrožení státu předá řízení záchranných a likvidačních prací krizovému štábu
  • Vyžaduje pomoc IZS a Armády ČR prostřednictvím nadřízeného povodňového orgánu
  • Vede záznamy v povodňové knize, uložené u starosty
  • Zajišťuje nutnou zdravotnickou a hygienickou péči, organizuje dopravu a další povodní narušené funkce na území města Krupka, nutnou evakuaci, náhradní zásobování, ubytování a stravování
  • K operativnímu plnění úkolů si může vytvořit pracovní štáb
  • Zpracovává zprávu o povodni a předkládá ji nadřízenému povodňovému orgánu
  • Provádí prohlídky po povodni

 

Článek 4

Jednání povodňového orgánu

  • Povodňový orgán se schází k projednávání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní k projednávání závažných otázek k zabezpečení ochrany před povodněmi, zpravidla 1x ročně
  • Předseda povodňového orgánu je povinen ji svolat, pokud o to požádá člen, místopředseda
  • Povodňový orgán jedná podle jednacího řádu, který je součástí povodňového plánu
  • Povodňový orgán si může přizvat k jednání představitele dalších orgánů veřejné správy a zástupce odborných organizací (na žádost ORP, Povodí)
  • Závěry z jednání povodňového orgánu přijímá formou usnesení, doporučení
  • Sídlem je Městský úřad Krupka, v případě potřeby může být jednání svolána i do jiného místa

 

Článek 5

Předseda povodňového orgánu

  • Svolává povodňový orgán
  • Řídí jednání povodňového orgánu
  • Odpovídá za činnost povodňového orgánu nadřízené povodňové komisi
  • Dává pokyn vedoucímu pracovního štábu pro jeho činnost
  • Může nařídit neodkladná opatření při nebezpečí z prodlení, která předkládá dodatečně povodňovému orgánu ke schválení
  • Zodpovídá za zpracování povodňového plánu města Krupka
  • Zodpovídá za organizaci a koordinaci záchranných a zabezpečovacích prací na území města Krupka
  • Zodpovídá za informovanost o nebezpečí a průběhu povodně dle bodu 2 čl. 3 - činnost povodňového orgánu
  • Vyhlašuje SPA v rámci územní působnosti
  • Vyžaduje pomoc IZS a AČR, v případě nebezpečí z prodlení
  • Vyžaduje a nařizuje pomoc od orgánů právnických osob a fyzických osob
  • Schvaluje souhrnnou zprávu o povodni na území města, včetně analýzy rozsahu a výše škod a účelnosti provedených opatření
  • Podepisuje doklady o majetkové újmě vzniklé za povodňové situace v důsledku opatření z nařízení povodňového orgánu
  • Odpovídá za aktualizaci povodňového plánu města Krupka
  • Schvaluje povodňový plán města Krupka
  • Prověřuje připravenost účastníků povodňové ochrany na území města Krupka
  • Navrhuje orgánům krizového řízení vyhlášení krizového stavu

 

Článek 6

Místopředseda povodňového orgánu

  • Dle pokynu předsedy povodňového orgánu zajišťuje svolání povodňového orgánu
  • Sestavuje zápisy z jednání povodňového orgánu
  • Zajišťuje součinnost mezi povodňovým orgánem a pracovním štábem
  • Zajišťuje vedení povodňové knihy, kontroluje zápisy v povodňové knize
  • Zajišťuje soustředění Povodňových plánů vlastníků nemovitostí na území města Krupka
  • Soustřeďuje zprávy hlídkové služby, fyzických a právnických osob o povodňové situaci jako podklad pro činnost povodňového orgánu
  • Soustřeďuje podklady pro zprávy o povodňové situaci z území
  • Soustřeďuje podklady pro doložení majetkové újmy
  • Zajišťuje činnost sekretariátu povodňového orgánu

 

Článek 7

Spolupráce povodňového orgánu s ostatními orgány, organizacemi a občany

K zajištění úkolů souvisejících se zmírněním průběhu povodní a škod jimi způsobených, může povodňový orgán v období, kdy vykonává svou činnost, vyžadovat v rozsahu stanoveném právními předpisy a schváleným povodňovým plánem pomoc složek IZS, jakož i pomoc ostatních orgánů, právnických a fyzických osob.

 

Článek 8

Zabezpečení činnosti povodňového orgánu

K zabezpečení činnosti povodňového orgánu slouží za povodní veškeré síly a prostředky, které má městský úřad k dispozici. O jejich nasazení a využití rozhoduje předseda povodňového orgánu.

 

Článek 9

Závěrečná ustanovení

Tento statut nabývá účinnosti schválením povodňovým orgánem města Krupka dne __________

 

V Krupce dne ___________

__________________________________

Starosta města Krupka